כלב פרא מבוגר קפא בקור הנוראי…עד שהגיעה האישה המדהימה הזאת

ישנו פארק קטן ומוכר בצפון מנהטן בשם הייברידג' פארק. 

בהייברידג' פארק מתגורר כלב ידוע, לפחות בקרב המקומיים שגרים בסביבה. שם הכלב הוא ריקי או צ'ארלי, תלוי את מי אתם שואלים. ולפי מה שיודעים הוא היה כלב בר במשך כל ימי חייו, אחרי שנולד אל תוך להקת כלבי פרא שהסתובבו בפארק במשך שנים.ro1 ro2

הכלבים הסתובבו בפארק מאמצע שנות ה 90, כאשר הדוג ווקרית דניס לאופר עברה לגור באזור. לאופר עצמה אימצה שלושה כלבי פרא, וכלב משוטט אחד, ומיד החלה להתעניין בכלבי הבר הללו. במהלך השנים, חברי הלהקה נתפסו, עברו הכרות עם בני אדם ואומצו. כולם חוץ מצ'אלי, שתמיד הצליח להתחמק מלוכדי הכלבים. לאופר משאירה לו אוכל במהלך השנים האחרונות.

ro3

לאופר לא הייתה היחידה שדאגה לצ'ארלי. שכנים רבים גידלו אהבה לכלב החמקמק. ועם הטמפרטורות הקפואות שהכו בניו יורק בשבועות האחרונים, רבים חששו לשלומו של הכלב בן ה 10. תושבים בצידו השני של הפארק השאיר לו אוכל, כמו גם קופסאות שיהיו לו למכסה. חשמלאי אף השאיר לצ'ארלי 30 מחממי ידיים שיעזרו לו להתמודד עם הקור.

ro4

לעיתים תכופות שכנים היו משאירים לצ'ארלי קשה כדי שיוכל להתכרבל בזמן הטמפרטורות המקפיאות. 

כשלכולם מכנה משותף – הדאגה לצ'ארלי, השכנים החלו להכיר אחד את השני. "הוא כלב מפורסם", אמרה השכנה יוליה אבזבקייבה. יוליה ואמא שלה הביאו לצ'ארלי אוכל ומים כמעט בכל יום במשך 5 שנים. "יש אנשים שונים, ממדינות שונות, ורקעים שונים, וכלב אחד שמאחד את כולם".

"פשוט התחלנו להיתקל אחד בשני, והתחלנו להחליף מספרי טלפון", אמרה טינה אילמט, דיירת השכונה. "לאנשים יש חיבור עם בעלי חיים, הם רואים חיה במצוקה והם פשוט רוצים לעזור לה".

אבל זאת הייתה לאופר שעשתה את הצעד הנוסף. על מנת לגרום לצ'אלי לבטוח בה, היא החלה לישון במקלט מאולתר בפארק, בטמפרטורות מקפיאות.

ro5

לאופר הסבירה שכדי לגרום לצ'ארלי לבטוח בה היא הייתה צריכה להתחבר איתו באמצעות אוכל, חום, ומחסה. צ'ארלי חיי את כל חייו בוץ, ולמרות שאנשים האכילו אותו לעיתים תכופות, הוא היה ידוע בביישנות שלו. לאופר התמודדה עם הקור וגילתה שלצ'ארלי יש לא מעט אמצעי חימום כמו מעילים, שמיכות, בקבוקי מים חמים ועוד, כולם הושארו על ידי תושבים מודאגים. היא האכילה אותו אוכל חם, וצ'ארלי החל להתכרבל לידה בלילות. היא נשארה לישון בפארק שני לילות.

ביום האחרון, יום ראשון, קבוצה של שכנים הצליחו להכניס את צ'ארלי אל תוך רכב ולהביא אותו לבית חולים לחיות בניו יורק. שם הוא עבר בדיקה מקיפה וטיפולים, ואז שוחרר השגחתן של אילמט ואבזבקייבה.

ro6

יתכן ולצ'ארלי יש מחלת ליים, ועוד בעיות שנובעות בגלל גילו. כרגע הוא נמצא בבית החוולים בלו פרל להשגחה, אבל הוא במצב טוב. גורלו הסופי לא ברור, אבל כנראה שהוא יחזור לבית של אחד המטפלים שלו מהשכונה.

ro7

הלילה הראשון אי פעם של צ'ארלי מתחת לקורת גג. הוא ישן רוב הזמן. 

כרגע, יותר מ 10,000$ גויסו לחשבון הרפואי של צ'ארלי. היו לו חיים קשים, אבל נראה שסוף סוף יהיו לו מקום שהוא יוכל לקרוא לו בית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *